Apró meglepetések :) 2017.07.14

Elérkezett az első szervíz ideje. A kötelező összetevők kicserélését több ciklusban szeretném majd megvalósítani. Először következnek a szűrők, olaj illetve a gyertyák cseréje.



Minden javíttatás költségét igyekszem majd részletesen, árakkal együtt leírni így tanulságos lehet mások számára is tapasztalatom. Olaj kérdésben én mindig olyan emberekhez fordulok először akik már szereztek tapasztalatokat ezzel a típussal. Felkerestem a Mazda fórumot és nyíltan rákérdeztem, hogy ki milyen olajat töltene a gépbe. Több helyről is a Mobil 10W-40-et kaptam válaszul, így nem volt kérdés milyen olyan megy bele. Ami elsőre nagyon megtetszett, amikor olvastam az autó gyári adatait, hogy 3,5 liter olaj kell a motorba. Tökéletes pont elegendő a 4 literes kanna és még marad is egy kicsi :)

A gyertyák cseréje közben egy apró meglepetés fogadta a szerelőt mert a kábelek sajnos darabokban jöttek le a gyertyákról. A pipák nagyon rá voltak égve a gyertyára (vélhetően ezek még az első gyári gyertyák voltak a motorban), és sajnos ez tönkretette a kábeleket. Ideiglenesen össze lehetett még rakni de a szerelő tanácsára a következő alkalomnál cseréltetem a kábeleket is.

Költség lista:
- Mobil olaj 10W-40 4 liter kiszállítással együtt 9.000 Ft
- Olajszűrő 1.200 Ft
- Gyertyák 2.400 Ft
- Munkadíj (baráti) 2.000 Ft

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vízpumpa kuka... 50.000km!!!

Egy régi történet befejezése