Az alábbi linken megtalálhatjátok a Magyar Mazdások Klubját, ahol számtalan fontos információhoz tudtok hozzájutni. Értesülhettek a találkozókról, és programokról is.
Elérkezett az első szervíz ideje. A kötelező összetevők kicserélését több ciklusban szeretném majd megvalósítani. Először következnek a szűrők, olaj illetve a gyertyák cseréje. Minden javíttatás költségét igyekszem majd részletesen, árakkal együtt leírni így tanulságos lehet mások számára is tapasztalatom. Olaj kérdésben én mindig olyan emberekhez fordulok először akik már szereztek tapasztalatokat ezzel a típussal. Felkerestem a Mazda fórumot és nyíltan rákérdeztem, hogy ki milyen olajat töltene a gépbe. Több helyről is a Mobil 10W-40-et kaptam válaszul, így nem volt kérdés milyen olyan megy bele. Ami elsőre nagyon megtetszett, amikor olvastam az autó gyári adatait, hogy 3,5 liter olaj kell a motorba. Tökéletes pont elegendő a 4 literes kanna és még marad is egy kicsi :) A gyertyák cseréje közben egy apró meglepetés fogadta a szerelőt mert a kábelek sajnos darabokban jöttek le a gyertyákról. A pipák nagyon rá voltak égve a gyertyára (vélhetően ezek még az első gyári gyertyák v
Sikeresen megvolt a vizsga 2019-ben. Ismét lehet kergetni a kicsikét 2 éven át. A vizsga után az autó elkezdett egyre érdekesebb hangokat kiadni magából. Amikor beindítottam, hidegen egy súrlódó hangot hallatott elég sokáig, majd ahogy bemelegedett akkor tompult a hang de nem szűnt meg. Abban biztos voltam, hogy valamelyik külső egység ami a motorhoz van csatlakoztatva. A klímát ki tudtam zárni mert, ha ki volt kapcsolva akkor is szólt. Generátor és vízpumpa volt a leggyanúsabb, a szerelő később megállapította, hogy bizony a vízpumpa tengelye lett csapágyas. Az előzőleg általam vásárolt 9.000 Ft-os Starline vízpumpa 50.000 km-et bírt ki. Most a csere alkalmával egy jobb minőségű került az autóba. Az SKF vezérlés hibátlan volt így annak cseréje nem volt javasolt, hiba szét kellett kapni az egészet. Ekkor egy olajcsere is érett már, így a szerviz összköltsége 63.000 Ft volt. Amennyiben elfogadtok egy tanácsot, ne ti válogassátok össze az alkatrészeket az autóhoz mert akkor könnye
Imádom az autókat ez nem is lehet kérdés, a blogot is pont ezért írom... Sajnos előző autónkat elveszítettük egy szerencsétlen balesetben 2017 május 14-én, így jött a probléma, hogy autó nélkül maradtunk a feleségemmel. Autót kell vásárolni! Milyen típust, honnan, mennyi a keret...??? És még számtalan nyitott kérdés állt előttem. Előző autómról sokat megtudhattok, ha elolvassátok a blogjaim között. Már régebben szemezgettem a japán típusokkal, mert ismerősök, illetve családi körben is előfordult már Toyota, Mazda vagy akár Honda. Mind a három gyártó autói közül volt olyan ami nagyon tetszett de a keret sajnos 1 millió alatt volt. A Mazdákkal már régebben is szemezgettem több típus is nagyon tetszett közülük. Ami fontos volt a választásnál: - csak benzines jöhet szóba - 5 ajtós legyen - nem baj ha kombi de szép formája legyen Sokat nézegettem már eddig is a Mazda 323F-et mert ezen kritériumoknak könnyedén megfelelt az autó. Szinte biztos voltam a típusban mert nagyon
Megjegyzések
Megjegyzés küldése